Monday, April 19, 2010

Tak ingin kau pergi

Di dalam hatimu
Telah aku temukan
Arti kebahagian
Bersama dirimu
Aku merasa berarti
Sanggupkah dirimu
Untuk bertahan
Hingga waktu tak berjalan
Mencintaiku
Walau bintangku tak terang

Cintailah aku sepenuh hati
Sesungguhnya aku
Tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini
Betapa hidupku takkan pernah sama
Bila kau tinggalkan ku
Tetaplah disini saling memiliki
Selama-lamanya

Cintailah aku sepenuh hati
Ooo... tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini
Tiada arti semua bila kau pergi
Genggamlah tangganku dan peluklah diriku
Saatku jatuh nanti menangis sepi
~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~
"kan ku intai kamu jauh disudut hati..."


ku lalui sekali lagi hari yang begitu mencabar hari ini....biarpun dalam kesibukan menyiapkan tugas-tugas hakiki dan kerenah teman-teman aku masih gagal untuk membuang kamu jauh dari ingatan ku...dulu aku tak lah jenis yang macam ni...saban hari mengenang kisah2 silam kita bersama, masa arwah BAPAK ada, kenapa aku langsung tak terpikirkan kamu...arghhhh....apa dah jadi dengan aku ni...mungkin kah pemergiaan BAPAK buat aku mula merasakan kehilangan kamu jua.....cian arwah bapak..pasti dia bersedih sebab tak berpeluang melihat aku bahagia...naik atas pelamin, menimang cahaya mata...

"BAPAK orang minta maaf k.."

anak mana yang tak nak memberikan kegembiraan dan kebahagiaan pada kedua orang tuanya..aku sayang kan mereka...sekarang aku hanya ada mak..aku tau mak tau apa yang terlintas di fikiran aku...

"JODOH kan mak...bukan orang nak menolak takdir tapi orang masih sayangkan dia la mak...."

pernah sekali adik menelefon aku, pada mulanya dia berkias-kias dengan pertanyaan bila aku nak balik kampung..aku memberikan satu jawapan yang pasti..tepat dan kukuh kenapa harus ku tunda tarikh untuk pulang ke kampung...tapi aku seolah-olah mencium sesuatu bila adik seperti ingin bertanya kan perkara yang penting..rupanya mak meminta adik hubungi aku dengan tujuan meminta agar aku melakukan "MANDI BUNGA"..ooooooo...aku tak percaya semua tu...dia kata mak cakap je...kalau tak nak xpe la..xpaksa pun..

"maaf mak bukan orang tak nak...tapi entah lah".....

berjujuran airmata aku bila terbayangkan wajah mak didepan mata...aku tau mak nak sangat tengok aku bahagia...tapi mungkin kepahitan yang pernah aku rasai buat aku berkira-kira dengan semua ni...mak tau kan orang sayangkan sapa..mak doakan orang sentiasa k..

buat mycinta_gelak2....
saya tak kisah pun apa yang terjadi..saya pasti dengan keputusan saya...mungkin melihat kebahagiaan kamu akan buat aku bahagia juga...sayang..aku rindu sangat kat kamu...

1 comment:

  1. sy taktau nak komen ape.. (taktau komen pon slalunye komen sy panjang berjela2..)
    tapi jodoh pertemuan kt tangan tuhan kan kak..
    mungkin suatu hari nanti seseorang akan muncul dalam hidop akak jgk..
    mungkin dah muncol pon tapi dia ala2 segan gitu.. yerr la akak kan kawan dgn sy yg hawt nih.. haruslah dia rase tercabar.. *petir

    pape pon kak..

    jangan putos asa..

    kalu akak putos asa sy cubit akak guna kuku.. saket tau..

    ReplyDelete