Thursday, April 29, 2010

I need you..

 Haven’t Met You Yet

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..

I’m not surprised,
Not everything lasts,
I’ve broken my heart so many times I stopped keeping track.
Talk myself in,
I talk myself out,
I get all worked up,
Then I let myself down,
I tried so very hard not to lose it;
I came up with a million excuses,
I thought I thought of every possibility,
And I know some day that it’ll all turn out,
You’ll make me work so we can work to work it out,
And I promise you kid that I give so much more than I get~ mmm…….
I just haven’t met you yet.
Mmmmm ….
I might have to wait,
I’ll never give up,
I guess it’s half timin’, and the other half’s luck,
Wherever you are,
Whenever it’s right,
You’ll come outta nowhere and into my life.
And I know that we can be so amazin’,
And baby your love is gonna change me,
And now I can see every possibility, mmmmmm….
Somehow I know that it’ll all turn out,
You’ll make me work so we can work to work it out,
And promise you kid, I’ll give so much more than I get, mmmm….
I just haven’t met you yet.
They say all’s fair
in love and war
But I won’t need to fight it,
we’ll get it right an’,
we’ll be united
Instrumental
and I know that we can be so amazin’,
And bein’ in your life is gonna change me,
And now I can see every single possibility, mmmmmm
And someday I know it’ll all turn out,
And I’ll work to work it out,
Promise you kid I’ll give more than I get
Than I get, than I get, than I get.
Oh, you know it’ll all turn out,
and you’ll make me work so we can work to work it out,
And promise you kid to give so much more than I get, yeah
I just haven’t met you yet.
I just haven’t met you yet,
Oh, promise you kid,
To give so much more than I get.
I said love love love love love love love…..
I just haven’t met you yet
Love love love …..
So doy day ay ay ay, ay ay yeah
I just haven’t met you yet!

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..

 
 ~~~~~~~~~~~~~~

Wednesday, April 28, 2010

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪.

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪.

Even if you were a million miles away
I could still feel you in my bed
Near me, touch me, feel me
And even at the bottom of the sea
I could still hear inside my head
Tellin' me, touch me, feel me
And all the time you were tellin' me lies

So tonight, I'm gonna find a way to make it without you
Tonight I'm gonna find a way to make it without you
I'm gonna hold on to the times we had tonight
I'm gonna find a way to make it without you
Have you ever tried sleeping with a broken heart?
Well, you could try sleeping in my bed

Lonely, on me nobody ever shut (?) it down like you
You want a crown
You made my body feel heaven bound
Why don't you hold me
Near me, I thought you told me
You'd never leave me

Looking in the sky I could see your face
And I know right where I fit in
Take me, make me, you know that I'll always be in love
With you
Right til the end OOh

So tonight, I'm gonna find a way to make it without you
Tonight I'm gonna find a way to make it without you
I'm gonna hold on to the times we had tonight
I'm gonna find a way to make it without you

Anybody could've told you right from the start
It's bound (?) to fall apart
So rather than hold on to a broken dream
We'll just hold on to love

And I could find a way to make it
Don't hold on too tight
I'll make it without you tonight

So tonight, I'm gonna find a way to make it without you
Tonight I'm gonna find a way to make it without you
I'm gonna hold on to the times we had tonight
I'm gonna find a way to make it without you
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪.

Tuesday, April 27, 2010

ku tak bisa..

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~

Benarkah itu cinta
Cinta yang ku cari
Jika benarlah ia ku bersyukur
Saat ku bersamamu
Sungguh ku hargai

Kau penawar segala buat ku
Sungguh ku tak menyangka
Ini semua terjadi
Namun ku rela pemergianmu

Ku tak bisa
Melupakan kisah cinta kau dan aku
Ku tak bisa
Menyayangi selain dirimu
Ku tak bisa
Menghadapi hari mendatang tanpamu
Ku tahu ini benar berlaku
Inilah kenyataanya

Ku tabahkan hati ini
Ku mohon padaMu
Berikan ku kekuatan mengharunginya
Ini semua terjadi takdir yang menentukan
Ku kuatkan semangatUntuk meneruskan

Sungguh ku tak menyangka ini semua terjadi
Namun ku rela pemergianmu
Aku redha apa yang berlaku
Berikan ku petunjuk
Agar ku sejahtera

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪

hidup harus diteruskan biarpun tanpa dia...


aku relakan saja pemergiaannya..aku akan lupakan kisah cinta aku dan dia..aku akan belajar mencintai siapapun yang mencintai aku lebih dari dia..itulah kenyataan yang harus aku terima...

tiba masa aku sendiri..

Saatnya ku berkata mungkin yang terakhir kalinya
Sudahlah lepaskan semua kuyakin inilah waktunya
Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi

Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang kutinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua disini
Dan bila hatimu termenung bangun dari mimpi2mu
Membuka hatimu yang dulu cerita saat bersamaku

Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi
Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang kutinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua disini

Tak usah kau tanyakan lagi simpan untukmu sendiri
Semua sesal yang kau cari semua rasa yang kau beri

~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~~~~~~~~~~~~

haruskah aku menyanyi ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪ mungkin nanti..meluahkan apa yang pernah terjadi hanya kerana kegagalan aku sendiri...aku gagal menjadi apa yang dia mahukan, sedangkan aku hanya mahu menjadi aku...berat kaki melangkah berat lagi beban yang ku tanggung...aku tewas dengan perasaan, aku gagal dalam perhitungan...aku harus bangkit pergi...pergi hanya untuk dia, demi dia..hanya kerana dia...jangan pernah cari aku...aku harus sendiri..



Monday, April 26, 2010

teruskan saja..


kadang kala tension itu harus dibuang jauh dari dalam diri...jika tidak kamu juga yang sakit...aku rasa aku harus gembira dan sesekali mungkin ini akan mengembirakan aku..keluar untuk sesi fotografi bersama rakan-rakan..mereka memang terbaek bagi aku..

selepas2 makan...jalan2 dan mengambil angin...timbul idea untuk berkaraoke..aku jarang melakukan akitiviti seperti ini.cukuplah sekadar melayan perasaan sewaktu memandu sendirian...hahahhaha..aku bukan lah penyanyi yang baik...


lagu pilihan yang cute mute a.k.a B (panggilan manja2 gtu..) aku ni memang menarik perhatian, seperti tidak pernah ku dengar di radio sedangkan lagu tu memang sedap...♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..Who Knew by PINK.♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪....nice lirik..sesuai untuk mereka yang punya pengalaman dalam bercinta...

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..
You took my hand
You showed me how
You promised me you'd be around
Uh huh
That's right
I took your words
And I believed
In everything
You said to me
Yeah huh
That's right

If someone said three years from now

You'd be long gone
I'd stand up and punch them up
Cause they're all wrong
I know better
Cause you said forever
And ever
Who knew

Remember when we were such fools

And so convinced and just too cool
Oh no
No no
I wish I could touch you again
I wish I could still call you friend
I'd give anything

When someone said count your blessings now

For they're long gone
I guess I just didn't know how
I was all wrong
They knew better
Still you said forever
And ever
Who knew

Yeah yeah

I'll keep you locked in my head
Until we meet again
Until we
Until we meet again
And I won't forget you my friend
What happened

If someone said three years from now

You'd be long gone
I'd stand up and punch them out
Cause they're all wrong and
That last kiss
I'll cherish
Until we meet again
And time makes
It harder
I wish I could remember
But I keep
Your memory
You visit me in my sleep
My darling
Who knew
My darling
My darling
Who knew
My darling
I miss you
My darling
Who knew
Who knew
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪..
 nak jadi seorang selebriti memang harus berani...
 dan dia memang mampu menyanyi dengan baik...

hanya kerana bait-bait kata yang mudah dan ringkas bagi aku...seharian aku mendengarnya di ruang sempit tempat aku berkerja sambil berblogging.....aku suka melihat dia menyanyi,..dan aku harap dia akan menyanyi semula untuk aku..demi aku..hanya aku...tu pun kalau kita kuar lagi...Who Knew....but maybe i knew right?....

Friday, April 23, 2010

kaukan selalu bahagia

Doaku agar kaukan selalu bahagia,
Agar kau temui insan tulus menyayangimu,
Lepaskanlah diriku kerna keredhaanmu,
Bukan kerna dendam jua bukan kerna kau terpaksa,
Ku tinggalkan memori bersamamu,
Kuundur diri bersama harapan.

Tidak kesampaian cinta kita,
Kubawa harapan kupendam rahsia,
Ku dikejauhan mendoakan,
Agar kau bahgia tiada lagi duka.
Daku rela mengundur diri,
Ku pasti dikaukan fahami …

Tiada penyesalan kasihku korbankan
Andai telah tertulis kuterima ini bukannya kupinta,
Oh pergilah dikau diiringi keikhlasanku,
Cuma pengalaman mengisi kekosongan mimpiku… 
~~~~~~~~~
~~~~~~~
april datang lagi...tapi kali ni aku tak tahu kenapa april ini begitu menduga aku dan semua orang-orang yang aku sayang...adakah ini membuktikan ALLAH begitu sayangkan aku dan mereka...hurm..ku kumpulkan segala kekuatan dan keyakinan bahawa MEI akan datang dengan penuh kecerian dan kebahagiaan...

aku tak nak bersedih lagi...dan pesanan aku untuk mereka yang aku sayang, kita doakan je agar dia, dia dan dia bahagia...AMIN..
WHEN I NEED YOU…

WHEN I LOOKED AT YOU , I ‘M AFRAID TO KNOW YOU
WHEN I KNEW YOU , I ‘M AFRAID TO MAKE FRIEND WITH YOU
WHEN I MAKE FRIEND WITH YOU , I ‘M AFRAID TO LOVE YOU
WHEN I LOVE YOU , I ‘M AFRAID TO LET YOU GO
WHEN I LET YOU GO , I HATE TO SAY GOODBYE…
WHEN I SAID GOODBYE , I ‘M AFRAID TO BE ALONE
WHEN I ‘M ALONE , I HATE TO BE LONELY
WHEN I LONELY , I HATE TO MISS YOU
WHEN I MISSED YOU , I ‘M AFRAID TO SCOLD YOU
WHEN I SCOLDED YOU , I ‘M AFRAID TO HURT YOU
WHEN I HURT YOU , I ‘M AFRAID TO SPEAK TO YOU
WHHEN I SPOKE TO YOU , I ‘M AFRAID TO TOUCH YOU
WHEN I TOUCHED YOU , I ‘M AFRAID TO LOSING YOU
IF I LOST YOU , I REALLY AFRAID TO MEET YOU AGAIN
WHEN I MEET YOU , I HATE TO FALL IN LOVE AGAIN
WHEN I LOVE YOU AGAIN , AS WELL , I DON’T WANT TO LET YOU GO..
BECAUSE I KNOW , YOUR THE ONLY ONE I LOVE
FROM THIS UNDERGROUND EARTH TO THE SKY UP ABOVE
AND WHEN I MEET YOU THIS TIME , NOTHING MORE….
IMPORTANT FOR ME TO TELL YOU …..
FROM THE BOTTOM OF MY HEART

I REALLY…..LUV U…..

~~~~~~~~~~



Wednesday, April 21, 2010

Kejutkanlah aku kawan

Kertas putih salju
Ku coretkan kedukaanku
Hitam dan kelabu
Adalah warna dalam hidupku

Kejutkanlah aku kawan

Aku sedang bermimpi
Kejutkanlah aku
Yang sengsara dalam mimpi

Gementar kakiku

Meniti titian usang
Berdegup jantungku
Apakah dapat ku ke seberang

Sambutlah tanganku kawan

Aku takut tenggelam
Sambutlah tanganku kawan
Jurangnya sangat dalam

Jurangnya sangat mengerikan

Ramai yang telah kecundang
Dia sedang menunggu
Untuk memimpimku
Di seberang sana
Adanya cahaya
~~~~~~~~~~~~~~~
 
Ada kalanya yang tersimpan kuat dalam kenangan aku hanyalah cebisan luka-luka kehidupan yang tak termaafkan...aku redha dengan setiap apa yang telah tertulis buat aku...pastinya semua peristiwa tragis, peristiwa pahit, perselisihan, pertentangan, atau peristiwa yang menimbulkan luka itu, apapun ia hanyalah merupakan sebahagian dari sejarah hidup aku dan orang-orang tersayang.... Setiap orang memiliki kekuatan dan kelemahannya sendiri, begitu juga mereka pelaku-pelaku sejarah yang terlibat dalam kelukaan ini...
Sesungguhnya, seburuk apa pun peristiwa itu, sepahit apa pun luka yang ditimbulkannya, sekuat apa pun dendam yang muncul kerenanya, pastikan ada hikmat dan pelajaran berharga di sana.

Aku akan tetap bersabar dan menerima segala-galanya dengan redha... kejutkan aku kawan sekiranya kamu perasaan aku masih bermimpi...

Tuesday, April 20, 2010

Cinta datang lagi..

 aku cuba menjadi pencinta yang setia
~~~~~~~

Cinta adalah perasaan istimewa yang dianugerahkan kepada manusia. Cinta menghidupkan jiwa. Cinta menjadikan seseorang bahagia dan merana pada masa yang sama. Sesiapa yang memahami cinta akan menjadi tuannya, bukan hambanya.


aku tetap akan cintakan mycinta_gelak2 dan mycinta_DSLR.....


dia banyak memberi aku nasihat tentang cinta
~~~~~~~~

so, buat semua teman-teman yang kat luar tu, cintailah pasangan anda sebaik2nya. sebab, dah jadi lumrah manusia, 'seseorang itu akan dihargai bilamana dia tidak lagi berada disisi kita'..jangan dah terhantuk, baru nak terngadah beb..cinta memang senang nak dapat..tapi cinta yang sejati, cinta yang ikhlas susah nak dicari ganti..


 dia bukan pengganti...tapi dia x percaya cinta..
cintanya hanya money dan mekdi....
harus kah?...

Monday, April 19, 2010

Tak ingin kau pergi

Di dalam hatimu
Telah aku temukan
Arti kebahagian
Bersama dirimu
Aku merasa berarti
Sanggupkah dirimu
Untuk bertahan
Hingga waktu tak berjalan
Mencintaiku
Walau bintangku tak terang

Cintailah aku sepenuh hati
Sesungguhnya aku
Tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini
Betapa hidupku takkan pernah sama
Bila kau tinggalkan ku
Tetaplah disini saling memiliki
Selama-lamanya

Cintailah aku sepenuh hati
Ooo... tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini
Tiada arti semua bila kau pergi
Genggamlah tangganku dan peluklah diriku
Saatku jatuh nanti menangis sepi
~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~
"kan ku intai kamu jauh disudut hati..."


ku lalui sekali lagi hari yang begitu mencabar hari ini....biarpun dalam kesibukan menyiapkan tugas-tugas hakiki dan kerenah teman-teman aku masih gagal untuk membuang kamu jauh dari ingatan ku...dulu aku tak lah jenis yang macam ni...saban hari mengenang kisah2 silam kita bersama, masa arwah BAPAK ada, kenapa aku langsung tak terpikirkan kamu...arghhhh....apa dah jadi dengan aku ni...mungkin kah pemergiaan BAPAK buat aku mula merasakan kehilangan kamu jua.....cian arwah bapak..pasti dia bersedih sebab tak berpeluang melihat aku bahagia...naik atas pelamin, menimang cahaya mata...

"BAPAK orang minta maaf k.."

anak mana yang tak nak memberikan kegembiraan dan kebahagiaan pada kedua orang tuanya..aku sayang kan mereka...sekarang aku hanya ada mak..aku tau mak tau apa yang terlintas di fikiran aku...

"JODOH kan mak...bukan orang nak menolak takdir tapi orang masih sayangkan dia la mak...."

pernah sekali adik menelefon aku, pada mulanya dia berkias-kias dengan pertanyaan bila aku nak balik kampung..aku memberikan satu jawapan yang pasti..tepat dan kukuh kenapa harus ku tunda tarikh untuk pulang ke kampung...tapi aku seolah-olah mencium sesuatu bila adik seperti ingin bertanya kan perkara yang penting..rupanya mak meminta adik hubungi aku dengan tujuan meminta agar aku melakukan "MANDI BUNGA"..ooooooo...aku tak percaya semua tu...dia kata mak cakap je...kalau tak nak xpe la..xpaksa pun..

"maaf mak bukan orang tak nak...tapi entah lah".....

berjujuran airmata aku bila terbayangkan wajah mak didepan mata...aku tau mak nak sangat tengok aku bahagia...tapi mungkin kepahitan yang pernah aku rasai buat aku berkira-kira dengan semua ni...mak tau kan orang sayangkan sapa..mak doakan orang sentiasa k..

buat mycinta_gelak2....
saya tak kisah pun apa yang terjadi..saya pasti dengan keputusan saya...mungkin melihat kebahagiaan kamu akan buat aku bahagia juga...sayang..aku rindu sangat kat kamu...

Sunday, April 18, 2010

sakit hati ini...

Jangan pernah katakan bahwa cintamu hanyalah untukku
Karena kini kau telah membaginya
Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa
Ku menangis... membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis... melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah disakiti

Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa
Ku menangis... membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya
Ku menangis... melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah kau sakiti
Ku menangis...
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah....
Kau sakiti...

~~~~~

kuasa CINTA...memang aku mengaku aku kalah....cinta ini memang nak bunuh aku...banyak yang dah aku buat tuk lupakan dia tapi ternyata semakin aku cuba semakin aku  cinta....selepas seharian menutup mata dan membiarkan minda aku kosong tanpa apa2...keadaan tetap sama...dia masih di awangan memandang aku...argggggggggghhhhhhh...sakit.....


aku harus lakukan sesuatu...agar aku lupakan dia seketika...aku mengodek blog2 epulafea.terbaek.com dengan harapan dia akan mengupate...nyata harapan aku tak sia2...kisah2 kami diabadikan dalam cacatan hariannya....dia memang terbaek bila berkata2..biarpun cik nenas montel yang amik jurusan bahasa tapi gaya bahasa nya lagi pro dari cik nenas...mungkin tu satu kelebihan dia...memang aku tak nafikannya setiap kelebihannya...dia memang pandai memilih..kaca mata yang dipilih untuk aku memang menarik..katanya mirip UGLY betty...but nice...

bukan tu je...jam tangan jenama ADIDAS pilihan nya juga tak terlalu GURLY...

"kalau saya pakai pun sesuai katanya..."


~my new cinta~


~ sehelai mapla ~

seharian kami bersama semalam banyak yang dia pilihkan untuk aku...aku pun tak kisah kerana ini adalah penghargaan untuk diri sendiri...aku pun dah lama tak berbelanja untuk diri sendiri...sebelum ni asyik nak pikir pasal org je...
terutamanya pasal MYCINTA_GELAK2....awak, kenapa awak biarkan saya terus merindui awak...saya dah hampir derita ni...cintakan awak...rindukan awak...

hari ni aku kuar lagi..seharusnya aku ke IKEA bersama epulafea a.k.a en nordin tetapi aku batalkan memandangkan aku nak sangat membawa cik bulan ke sana bersama...aku hanya ke butik pilihan ku...mencari jaket hitam...jemu rasanya dengan jaket yang sedia ada..pilihan telah aku temui...pulang dengan rasa gembira walaupun tangan masih menaip di skin handset...

"Jetty...kenapa semakin aku cuba nak lupakan dia aku semakin cintakan dia.."

~~~~~~~cinta itu buta~~~~~~~

(✿◠‿◠)(◕‿◕✿).... It TakeS a minuTeS tO haVe a CruSh on sOmeOne ❤ an HOuR to Like SomeOne ❤ anD a DaY to LOVE sOMeOne ❤ buT iT taKeS a LiFeTime tO fOrgeT sOmeOne (╥_╥).......

Bergatsby la aku..

aku memang jarang nak ke BERJAYA TIMES SQUARE ni... kali ini aku pergi dengan blogger paling hawt...epulafea a.k.a en nordin a.k.a imam kasturi....dia bawak aku menghadiri satu event sempena gathering bloggers'...jangan terperanjat..perjumpaan ini masuk Malaysia Book of Records ok..




keseronokkan aku bersama epulafea tak dapat digambarkan..kami cuba bermacam permainan...yang paling kelakar selepas mendaftar di kaunter pendaftaran, kami diminta untuk menukar baju yang telah disediakan didalam goodies bag.tujuan nya untuk mengambil gambar beramai2 sebagai tanda kenangan....muncung mulut si blogger hawt tu...sbb dia sanggup membeli baju baru semata-mata nak keluar dgn aku..hahahhaaha..mujur aku xbergaya sakan..klau tak aku pun sama..kami sempat bershopping sementara menunggu cabutan bertuah, hurm hari ni aku memanja diri sendiri dengan membeli apa yang aku inginkan sangat2..seutas jam tangan baru...best2...


nama kami langsung xnaik masa sesi  cabutan, bukan kami xde tuah...tapi kami dah bersyukur dengan rezeki kami hari ni...selesai menukar kupon hasil usaha gigih kami, kami sempat menonton wayang bersama.."WHEN IN ROME"..jalan cerita yang menarik...bulan2 yang akan datang akan ada cerita2 menarik yang keluar di panggung....planning harus dibuat segera agar peristiwa lama xberulang kembali...


"ALICE IN WONDERLAND 3D"....tak kesampaian..




thanks la epulafea...nice moment with u today....next time kita kuar lagi..

Friday, April 16, 2010

Aku masih SAYANG...

Kau rinduku, jiwaku indah memanggil dirimu
Mataku terbangun untuk menanti
menantimu...
Jangan pernah kau ragukan cinta yang sesungguhnya
Itu bisa menghancurkan semua
bukan begitu...

Aku sungguh masih sayang padamu

Jangan sampai kau meninggalkan aku
Begitu sangat berharga dirimu
bagiku...
Dan kupastikan saja dihatimu
Kan kukorbankan semuanya untukmu
Sungguh kuberharap kaupun begitu
padaku...

Coba kau rasakan cinta yang begitu kan

mengesankan...
Yakin pasti dapatkan kemesraan yang penuh
bintang...
~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~
aku janji aku tak kan sakiti hati kamu lagi...
aku akan sayang persahabatan kita selamanya..
~~~~~~~~~~~

Dedikasi buat mycinta_gelak2...

Maaf Sayang Kerana Tak Sengaja Melupakan Kamu..

Akibat daripada kesibukan yang melampau-lampau, ditambah lagi dengan usiaku yang telah meningkat tua, (aku sedar usiaku telah bertambah) aku telah buat satu kesilapan yang amat besar dengan melupakan Mycinta_gelak2 setelah hampir setahun tak aku hubungi...DIA adalah sayang aku.. Sayang yang setia menemani aku mahupun dalam susah atau senang suatu ketika dulu.. Sayang yang aku sayang sangat-sangat with all my heart and soul.. Please forgive me dear.. Khilaf aku.. Aku hanya manusia biasa..

Thursday, April 15, 2010

Yang Terindah

 Yang Terindah


Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan


Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah


Maaf jikaku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran


Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu


Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah


Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


mycinta_gelak2..biarpun hanya sekejap aku merasakan keindahan hidup ini bersama kamu..tapi aku dapat rasakan kasih dan sayang ini kekal selamamya...betapa indahnya hidup jika kita saling berpaut diantara satu sama lain...aku kan pastikan bunga2 rindu dan sayang ini tidak dinodai oleh anasir-anasir luar yang bisa merobek kasih dan sayang aku terhadap kamu...

           "maafkan aku sekiranya cinta ku memang tak sempurna untuk mu..tetapi aku tetap aku..."

buat teman2 yang sentiasa menyokong dan mungkin ada juga yang cuba menjatuhkan aku...terima kasih atas segalanya...aku tetap sayang kamu kerana aku tau...

"Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.... mycinta_gelak2 awak tak benci saya kan..sebab saya tau awak pun sayang saya jugak..."

" i love money.."

~~~~~~~~~

"i love to eat.."

~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~ ' I LOVE MYCINTA_GELAK2 VERY MUCH~~~

Wednesday, April 14, 2010

Entah


Entah
~~~~~~~~~~~
kutahu, kau selingkuh
kau duakan cintaku yang tulus
kau tahu, diriku
tak pernah berpaling dari dirimu
tega nya kau dustai semua
janji kita berdua

Entah masih kah ada cinta dihatiku

untuk mu
entah kapan kah ku dapat membuka hati ini, untuk mu..

tak pernah ku bayangkan

cerita kita berakhir begini
tega nya kau dustai semua
janji kita berdua

masih kah ada,

cinta dihati ini
dihati kecilku berharap kau masih bagian dari hidupku...

Entah masih kah ada cinta dihatiku

untuk mu
entah kapan kah ku dapat membuka hati ini, untuk mu..
(mungkin lagu ni sesuai tuk kita)
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
mycinta_gelak2...biarpun jodoh kita mungkin tak panjang..tapi aku tahu ALLAH pasti doakan kebahagiaan kita...mungkin dia saja nak menguji sekuat mana kasih dan cinta kita kepadaNYA...aku tetap disini menanti kasihmu...menyintai dirimu sepenuh hatiku...aku tak nak pikir apa orang kata tentang aku....i love u so much...biarpun orang kata patah tumbuh hilang berganti...tapi bagi aku yang patah tak akan sama dengan yang tumbuh....rindu ni masih bertaut dihatiku..hanya untuk kamu..kamu..dan kamu...xkan ada yang lain..

Tuesday, April 13, 2010

tak akan rindu lagi

Hidup itu indah kan kekawan...aku memang rindu sangat kat dia...tak tahu kenapa dia tetiba wujud dalam kotak fikiran aku sejak kebelakangan ni, sedangkan aku dah cuba buang dia jauh2....takut nak rindu dia lagi sebab aku takut jatuh cinta semula...aku hampir nak CRUSH ni...merindui dia+menyintai dia....Ya ALLAH ko kuatkan semangat aku...

Seharian di opis semalam buat aku tak senang duduk bila jari mula nak mendail no dia..nak sangat dengar dia tergelak2...aku rindu dengan gelak tawanya...Oh,....begitu sekali kuasa cinta...buat aku tersenyum sendiri dan kadang kala memikirkan kenapa ini terjadi pada aku....aku redha,mungkin ini yang terbaik untuk dia dan aku....aku tetap aku..sayang dia selamanya...xkan pernah berubah...aku pasti aku bahagia bila aku melihat dia bahagia juga.....

"apa la khabar dia?...''
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Benarkanku tuk berbicara
bicara terus ke hatimu…..hatimu..
hati yang penuh rasa ragu
jangan terus pergi tanpa mendengar ku
begitu mudah untuk kau terus berlalu nanti dulu
berikanlah waktu untuk aku untuk kamu

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu, benci padamu, cinta padamu

ke tepi lihat ku berlalu
pasti itu yang terbaik untuk ku
tiada lagi mahu ku tahu
tentang hidup kamu tentang mati kamu
aku tahu engkau tahu apa yang mataku tahu
apa yang kau tunggu mahu aku buka pintu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku aku cinta padamu
benci padamu cinta padamu

sakitnya aku membenci kamu
sakit lagi mencintaimu
dan aku pergi tapi kembali
benci aku mencintai dirimu
ku benci…. kamu…
aku cinta….kamu…

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu
sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku
aku cinta padamu
benci padamu
padamu…..

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci
padamu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
dengar kata ku
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

akhirnya aku gak yang gagal untuk melawan rasa hati ni...cinta masih berbaki..kasih berpaut biarpun kami jauh...Ya Allah, Kau permudahkanlah kehidupan dia dan aku..kerana aku tahu sakitnya aku membenci kamu, sakit lagi mencintaimu, dan aku pergi tapi kembali, benci aku mencintai dirimu, ku benci…. kamu…aku cinta….kamu…

Monday, April 12, 2010

Pulang ke kampung

Perjalanan pulang ke kampung kali ni begitu menyiksakan..bayangkan la kami tersangkut di kesesakan jalanraya hampir 2jam...xpe la demi MAK dan majlis yang diadakan khusus untuk arwah BAPAK aku tetap bersabar...sempat juga la mengupdate ape yang patut...


Sabtu 10 April 2010
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
lena aku tido malam tadi...adik macam dah tau je aku nak tido dengan mak,sampai je umah aku tengok sebelah tempat tdo mak seperti dikosongkan...aku miss sarapan pagi sebab terlanjak tido..pening sebab drive dalam hujan dan keadaan mata yang begitu menyilaukan...mungkin aku harus berkaca mata pas ni...tengahari tu semua bersiap pe yang patut tuk kenduri...aku xtau kenapa keadaan membuatkan aku serba xkena...pening semacam..petang tu aku tdo je...adik pun pelik tgk aku...tugasan aku petang tu kena amik long kat umah dia..abang long ade kerja,malam kang dia baru leh datang..majlis kenduri arwah bermula selepas maghrib...lauk pauk+kuih muih semua dah disediakan...


"ayam masak kicap MAK"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"nasi ambang JOHOR"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"kuih muih"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"manisan~tapai pulut"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"buah-buahan"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

alhamdulillah, semua lauk pauk habis...mak bersyukur sangat2 semua yang dijemput hadir untuk bacaan tahlil arwah bapak...pas tu ape g...layan tv jap bukan sebab AKADEMI FANTASIA 8 tetapi sebab FINAL bola sepak Piala FA, N.Sembilan vs Kedah...sampai ke penalti gol...akhirnya N.Sembilan menang...cayalah...Hobin Jang Hobin....Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


11 April 2010
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
penat semalam mula terasa...sekejap je aku duk kampung..dah pun tiba hari ahad..nak kena balik ke KL dah petang t...harap2 abang aku nak balik malam....tengahari tu aku ajak adik ngan latip g ke Batu Pahat, kena cari baju...ade majlis penting yang akan aku hadiri bulan Mei nanti..perkahwinan seorang teman...aku dengan mycinta_dslr nak beraksi kat sana.sempat gak sambar sepanjang baju tuk MAK sekali ..balik dah hampir kul 6 petang..huhuuhuu...malam gak kami balik....tinggalkan MAK dengan hati yang berbagi..sayang,sedih...semua ada..sempat berbisik kat mak,

"minggu2 yang akan datang ni xdapat balik kampung g sebab ada pilihanaraya kecik, jadi kena bertugas dihujung minggu....bulan depan orang janji orang balik g..t orang nak bawak mak datang KL, mak nak x?.."

aku harap mak faham keadaan aku...aku sayang mak...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sampai umah tepat jam 11.30 malam pas aku jadi second driver...pecut la pe g....hurm bersiap baju tuk kerja sok dah akhirnya..aku x miss dua KPI tetapi hanya 1...aku mula rindu seseorang....dia yang pernah bertakhta di hati...xpe la mungkin bukan jodoh aku dengan dia...tapi sekurang2nya aku bahagia..bila lihat dia bahagia..Buat F****L ADNAN..I LOVE U...

Friday, April 9, 2010

Masjid Secret Recipe

Jumaat datang lagi...tapi hari tak macam biasa...sebab ramai sangat yang cuti..."cik nenas montel" dah balik ke "GANU"...cikgu murni a.k.a cik bulan cuti balik ke Rawang nak study katanya, sebab sok dorang ade ujian untuk calon2 pegawau kerajaan berpangkat 41, Mr Hotel dah sampai ke Medan Indonesia rasanya, dia bercuti bersama Miss Pretty...wah bestkan..pra honeymoon gtu...Malaikat Sentap berkursus kat INTAN, hari ni last day..Budak kecik plak kat TROLAK...best kan dorang semua...aku nak bercuti gak tapi xperlu kot...aku akan balik kg jua pas habis keje....sok MAK nak buat kenduri arwah BAPAK yang ke 40, x sabar aku nak jumpa mak dan semua ahli keluarga...sejak bapak xde ni aku rasa macam lain je..
(ish xnak sedih2..kan nak jumpa mak..)

waktu makan tengahari..aku dan malaikat makan dalam jd pening...tinggal kami je rupanya...keputusan dibuat untuk kuar. aku ajak sekali mak datin a.k.a OPAH dengan Miss Malini..En Nordin nak join kami sekali...hari ni dia nak half day sebab nak balik SUNGKAI...sok dia pun ada exam...aku doakan semua suksess tok exam sok..t dapat kerja yang best2 jgn lupa lak kat aku...

kami makan kat "SECRET RECIPE"...

gambar semasa makan @ MASJID secret receipe...

 


"menu aku tuk tengahari ni"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"IMAM muda yang kami cari"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
aku rindu kat semua geng 1GENG...t klau kita dah berkumpul semua kita lepak2 nak...mesti seronok kan kita habiskan masa bersama sambil berkongsi cter2 menarik sepanjang perjalanan kita di muka bumi ALLAH ni..

Thursday, April 8, 2010

Penantian itu satu penyiksaan

Pagi tadi aku keluar rumah pukul 6.40..masih gelap gelita. Sampai kat tempat parking macam biasa aku layan radio kejap, bila jam dan menunjukkan  kul 7.20 pagi aku terus kuar dari kereta...berjalan menuju ke opis, tapi seperti biasa harus melalui satu lintangan kerana ORANG yang kurang siuman tu tak bangun lagi...berhati-hati kot2 dia terbangun nanti..

Bila sampai tingkat 9, kelakar dowh sebab Mr Hotel, Pn Hasfarinar dan Pn Rosmaini masih tercongok depan pintu....rupanya mereka menunggu Mr Lim yang masih tak berkunjung tiba...Pintu pula terkunci rapat...so terpaksa la punch card kat jiran sebelah...semua duk telefon Mr Lim tapi panggilan tak berjawab....aku ajak Mr Hotel berpakat ke STARBUCK tingkat 8...semua anggota 1GENG lengkap,ada dengan aku, kami makan2, minum2 sampai bergelas2 lagi...

kami yang keletihan menanti


Memang pantang aku kalau bab-bab nak menunggu nie. Sebab aku tak suka menunggu dan tak suka buat orang menunggu,  klau aku ada janji dengan orang aku akan datang awal melainkan aku ada hal yang tak dapat di elakkan.....Sebab memang betul..penantian itu satu penyiksaan....

Wednesday, April 7, 2010

Rindu kamu



Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
AKU SAYANG My CINTA_DSLR

Tuesday, April 6, 2010

Aku dah penat..

Assalamualaikum,

kenapa manusia suka sangat menyalahkan manusia lain?? suka cari kesalahan orang lain sedangkan kadangkala diri sendiri sebenarnya x betul termasuk aku a.k.a gurlz behind the lens. Aku pun x cakap aku cukup sempurna dimuka bumi ni……

Aku just nak berkongsi masalah yang masih belum terjawab sehingga kini, persoalan demi persoalan dan aku dah penat berpikir masalah ini, semoga masalah ini ada jalan penyelesaian x suka bergaduh x suka masam2 muka ni....



Memang tak dinafikan kadang kita rasa tak senang kalau ada orang yang kita sayang @ dekat dgn kita yang bermasam muka/berselisih pendapat dgn org lain atau dgn diri kita sendiri. Aku cuba untuk memberi perihatin (membantu dan menyelesaikan masalah) kepada semua orang yang aku sayang,sedangkan tanpa aku sedari aku lupa yang aku telah menyakiti hati orang lain, hakikatnya tidak semua perkara mampu kita selesaikan dalam jangka masa yg singkat. Dan kita tidak akan mampu mengubah seseorang melainkan dia yg mengubahnya. Dah itu prinsip hidup dia biarla…. Jadi kita beri peluang utk dia membina kesedarannya sendiri.


Paling mudah, aku dah bantu dia, tp klau dia tak nak dibantu atau tak menghargainya, aku selalu cakap dalam hati,

”Aku dah bantu mana yang patut dan rasanya aku tak salah, sekarang ni, you do your own business, I do my own business”. 

Kejam ke kalau aku bersikap sedemikian, adakah tu ayat yang paling sesuai tuk orang macam dia….aku dah penat la….jaga hati orang sedangkan hati aku?.......


***************************************************************************
xpernah marahkan sesiapa tetapi ni just luahan hati aku je..
xde kena mengena dengan yang hidup atau pun yang dah meninggal dunia…
Untuk mereka2 yang ada dekat dan jauh….aku tetap sayang kamu biar apapun yang berlaku..

Monday, April 5, 2010

Ahad yang best..


Tertunai gak harapan aku nak g Formula One Malaysian Grand Prix kali ni...Biarpun panas...tapi memang best...x terkata la....




Biarpun berlantaikan tanah dan berbumbungkan langit...kehangatan Formula One tetap aku ingat sampai bile2 la beb....

Sunday, April 4, 2010

Aku dan Sabtu...

Seperti biasa di hari sabtu...aku lepak kat umah je klau x kuar..

Tapi hari ni x ok....bangun pagi dorang (keluarga abang aku)ajak aku g PWTC, g pesta kasut anjuran persatuan apa ntah aku x ingat..yang pasti ada Prof Dr Jimmy Choo...perh..kasut dia mahal gler beb...


Pas berjalan tanpa beli apa2, abang aku ajak makan...For the first time aku makan kat Chili's Bangsar..sedap gler..ala2 org putih gtu...


Habis makan, dorang nak g Kondominium SERI MAYA...jumpa Tasnim....lepak jap kat sana then balik, sebab aku kena g Stadium Paroi untuk menyaksikan perlawanan bola sepak Negeri Sembilan lawan Selangor...best gler...biarpun ZAKUAN x berapa nak perform hingga terlepas 2 gol yang cantik...(macam pengulas berita plak),akhirnya N9 berjaya ke final dan mungkin akan bertemu KEDAH di stadium bukit jalil...mungkin aku xleh nak join Kyrul sebab mgu depan aku kena balik kampung untuk kenduri pemergian bapak yang ke 40 hari...ontheway balik aku singgah umah Ibu Azizah sebab nak amik tiket ke F1....



Aku x sabar nak tgu hari esok.....

LITAR SEPANG INTERNATIONAL CIRCUIT.....

Saturday, April 3, 2010

Sebakul Coklat..


MINAH dari IPOH

Jumpa kawan lama sapa yang xsuka...nak plak kawan yang giler2 ni.,..hahahahha..ko jangan marah la beb...aku suka nak dengki2 ko...2minggu yang lepas kot...minah ni berjalan2 dengan meninggalkan aku...LANGKAWI...destinasi seterusnya, tu pun kantoi sebab dia post dalam Facebook....aku apa la lagi..

"jangan lupa sebakul coklat untuk aku...dah la pergi x ajak"...

Dengan harapan memang ada sebakul coklat....balik dr Langkawi mesej yang aku terima..

"klau nak coklat datang jumpa aku kat Pantai Dalam 2. April . 2010, aku lepak sana,tu pun kalau ko xnak coklat ko cair"t

Aku pe lagi, pantang di cabar,,,sementara nak tunggu minah ni datang dari IPOH...ipoh mali..ipoh mali...aku sempat menghabiskan masa menonton bersama Cik nenas montel dan En Nordin..habis je wayang,makan then gerak g Pantai Dalam...

"aku dah sampai ni..." cepat je aku bersuara bila dia angkat phone...

"wei bagi la salam".....hahahahaha,kelakar la plak tetiba minah ni bersopan...dia suh aku berusaha untuk mendapatkan coklat dari dia...demi kawan aku g la ke BLOK 51 tingkat 4 umah no 10 kot...nasib baik ada lif...

Aku habiskan masa hampir 10-15min berbual dengan dia...sempat mengutuk dan mengata diri masing2...rindu la katakan....siap bergaduh2 lagi....apapun aku memang SAYANG ko la beb...



Biarpun sekotak coklat...yang aku tau harganya(len kali buang dulu)...aku tetap sayang ko..

Thursday, April 1, 2010

Aku Sayang Korang semua beb



credit to my lovely friend yang sentiasa support aku….
sorry if aku susah kan korang ngan masalah aku
sorry if aku seolah-olah men2kan perasaan korang
beb….
jujur aku amat menghargai korg sgt2
di sisi aku saat aku senang @ susah...
kate2 korg wat aku bersemangat blek n wat aku lupekan semua perasaan 
yang pernah wujud dalam diri aku ni...
thanks a lot sbb ade disisi aku bile je aku perlukan korang
even kadang2 aku seolah2 lupekan korg 
(cuba gak melupakan korang tp xleh..)
aku syg korg sangat2 n aku akan sentiasa ada untuk korg…