Wednesday, February 23, 2011

Hidup Biar INDAH~


~3 Anak Jati Negeri~  





 















Oke sekadar mahu mengupload gambar suka suki dengan kekawan dan adik2....sebab dah lama tak jumpa dengan dorang....apapun had a great moment wif Nur Hamizah and Nurhazwany Azhar....thanx lovely sis..;D ♥♥♥♥ (secara tak langsung dapat kenal dengan ORANG KESAYANGAN si MIZA sekali)

Setelah sekian lama...rancangan demi rancangan GAGAL...akhirnya tanggal 20 Februari 2011 kami dapat berkumpul lagi..tertunai jua hajat nak bersantai dengan MIZA dan WANI kat PD walaupun kami tiba dah hampir SENJA....(motif :: taknak SUNBURN:: klau tak kopak duit~)...harapan aku agar dorang tak serik lepak dgn aku and all the GENG  lagi..... 

♥♥♥♥ Kakak sayang KORANG la...♥♥♥♥

Friday, February 18, 2011

Kenal Peribadi Seseorang Melalui Gaya KENTUT~

Adehh.....memang gelak la bila aku baca ini satu persatu tadi dari sebuah laman web.... Tapi ... fikir-fikir balik cam betul la plak....Hahaha.. banyak la benda lain yang leh dikaji...kentut juga yang jadi kesukaan. Apa la .... hahahaha

Argh~ macam tak caya je....


Jom kita layan sekejap, entri sekadar suka-suka. Buat mereka yang suka kentut! tengok korangnya KELAS yang mana satu... Hahahaa...

KENTUT oh KENTUT~


•Orang tidak jujur - Orang yang kalau kentut menyalahkan orang lain.
•Orang bangang - Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.
•Orang berwawasan luas - Orang yang tahu bila harus kentut.
•Orang sengsara - Orang yang ingin kentut tapi tak boleh kentut.
•Orang misterious - Orang yang kalau kentut, orang lain tidak ada yang tahu.
•Orang gugup - Orang yang tiba-tiba nak menahan kentutnya bila tiba masa nak kentut.
•Orang yang percaya diri sendiri - Orang yang selalu mengira kalau kentutnya berbau harum.
•Orang sadis - Orang yang kentut di ranjang terus dikibaskan baunya ke ranjang orang lain.
•Orang pemalu - Orang yang kalau kentutnya tidak bunyi lalu merasa malu sendiri.
•Orang yang strategik - Orang yang menyembunyikan kentutnya dengan ketawa terbahak-bahak biar orang lain tidak dengar.
•Orang bodoh - Orang yang kalau habis kentut menghirup nafas untuk mengantikan kentutnya yang keluar.
•Orang pelik - Orang kalau bunyi kentut dikeluarkan sikit-sikit, sampai bunyi "tit-tit-tit".
•Orang sombong - Orang yang sering mencium kentutnya sendiri.
•Orang ramah - Orang yang senang mencium kentut orang lain.
•Orang yang tidak senang bergaul - Orang yang kalau kentut sembunyi.
•Orang akuatik - Orang kalau kentut di dalam air sampai bunyi "blekuthuk-blekhutuk".
•Orang atletik - Orang kalau kentut sambil mengeluarkan tenaga dalam.
•Orang jujur - Orang yang mengaku habis kentut.
•Orang pintar - Orang yang boleh menandai bau kentut orang lain. Nak tambah...
•Orang malang - Orang yang nak kentut tapi terkeluar tahi...


**pastikan JIKA anda KENTUT...buatlah secara BERHEMAH!!!

Thursday, February 17, 2011

Jangan Terlalu yakin dengan Takdir yang belum di tentukan...

Sekadar mahu menyambung kisah Ecah Azali 

Aku Sedar ramai yang tertanya2 kenapa sehingga sekarang aku masih SENDIRI.......bukan bererti aku tak pernah fikir untuk berdua :: mungkin ALLAH belum menentukan JODOH buat aku...takpelah aku REDHA dengan Takdir yang begini.....

BILA BERDUA


Biarpun aku tahu ada SUARA-suara SUMBANG yang  menceritakan KISAH aku, biarlah mereka.. kerana apa yang pasti kita harus yakin bahwa takdir yang ditentukan Allah kepada kita pasti untuk kebaikan kita. Tugas kita sebagai manusia adalah berusaha untuk mencapai apa yang menurut kita baik. Sedang hasilnya kita kembalikan kepada takdir Allah. 

Amin~~ semoga Aku akan BERTEMU dengan JODOH yang baik...

Tak Mahu begini lagi~SAKIT!!

Sangat Suka dengan ini ::

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui" (QS. 2 : 216)

Friday, February 11, 2011

Menarik Pasal Huruf P


P = Popeye


"Paklong Punya Pasal, Pagi-Pagi Pakngah Pergi Pasar. Paklong Pesan Pulut Panggang. Parking Pulak Punyalah Payah. Pakngah Pun Pelik, Pasal Pulak Pagi-Pagi Payah Parking. Pakngah Pun Pusing-Pusing Perhati Parking. Pusing Punya Pusing, Pakngah Pun Pening. Penyudahnya Pakngah Parking Pinggir Parit.

Pening-Pening Pun Perut Pakngah Perlu Penuh. Pakngah Pun Pergilah Pekena Pasembor. Pasembor Pulak Punyalah Pedas. Pergh ! Pedas-Pedas Pun Pakngh Pulun. Pakngah Pulun Pelan-Pelan Pasal Pedas. Pastu Pakngah Pun Pulang.

Pakngah Pulang Punyalah Panas. Pakngah Pun Pasang Penyejuk. Pasang Penyejuk Pun Panas. Pakngah Pun Pelik Pasal Pulak Panas. Pakngah Pun Periksa Penyejuk. Patutlah Panas, Penyejuknya Palsu. Pakngah Pun Pergi Pulangkan Penyejuk Pada Peniaga. Pokemon Punya Peniaga!

Pikir Punya Pikir Pakngah Putuskan Pelihara Puyu. Pakngah Perlukan Peruntukan. Permohonan Peruntukan Pulak Punyalah Panjang Prosesnya. Prosedurnya Pun Payah. Pagi Petang Pakngah Panjat Pejabat Pegawai Perikanan. Pakngah Pun Pedap. Penyudahnya Pakngah Pinjam Paklong .

Pinjam Paklong Pun Paedahnya Pat Persen. Pat Persen Pun, Pat Persenlah. Puyu Punya Pasal, Pedulilah. Projek Pelihara Puyu Perlukan Pondok. Pakngah Pun Perbaiki Pondok Pakngah. Pakngah Paku Papan ... Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang Pung Pang .....



P.E.L.I.T.A


Pengetuk Paku Pulak Patah Patah. Pedulikan Pasal Pengetuk Paku Patah. Pikir Pulak Pasal Perkara-Perkara Penting. Pasal Pimpinan PM, Pasal Pilihanraya, Pasal Pembangunan, Pasal Perpaduan, Pasal Pendidikan, Pasal Perundangan, Pasal Perjalanan Parlimen, Pasal Perairan, Pasal Palestin, Pasal Peluang Perniagaan Pabila Puasa ... Pup .... Pelita Padam !


**baca punya baca aku GELAK sorang2...

Thursday, February 10, 2011

Februari ini

Tengah syiok pikir nak wat entry baru.....
tengah syiok membaca blog org lain...
tengah syiok layan facebook.....
tibe2 aku rasa mahu terus update blog sendiri...


teringat aku tentang FEBRUARI...
apa istimewanya Februari ni.....

FEBUARI ini, kita akan di datangi dengan 14 dan 15 Februari.. 

14 Februari ~ hari Valentine
15 Februari ~ Maulidur Rasul

Valentine tak penting buat aku sebab aku rasa tu bukan tarikh untuk raikan pasangan kita (*xde kekasih pun) sebab bagi aku setiap hari adalah hari yang penting jika pandai hargai semua orang disekeliling kita...

Yang penting sebenarnya Februari ni adalah.....



~terima kasih kerana aku masih lagi bernyawa~ 








Kita bukan je akan dapat CUTI UMUM tapi sebenarnya cuti itu adalah untuk memberi peluang kepada kita untuk lebih mendekatinya.....untuk semua umat ISLAM marilah kita semua menghayati dan terus mencontohi kisah hidup nabi junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w.....


Aku hanya mengharapkan Februari ini bermula dan berakhir dengan baik buat aku...AMIN~

Tuesday, February 1, 2011

SUPrise BEST DAY 310111

HUrm mungkin belum terlewat untuk aku ucapkan ini.......
kali nie aku nk wish someone iaitu my lovely liltle sister a.k.a my BFF sempena SUKU ABADnya...
 

~Suprise dari aku dan keluarga~

 

~SUprise dari Aku, Yan Aziz dan Montel~

 
31.Januari aritu besday dia..Tapi sori yer sis..terlambat nk wish :(
aPa-apa pon juz nk gtau smoga panjang umur n murah rezki n cepat kawen yer :)...hahahaha
aku tahu kau taknak hadiah apa2 dari aku....
tapi aku harap kau suka dengan apa yang akan aku berikan nanti.......
sebenarnya.......

xder hadiah istimewa yang aku nak bagi jadi aku bagi kau nie je la.
posting yang seberapanya......
video
~Video ni aku tujukan khas buat DIA~
Apapun.....
SELAMAT HARI LAHIR 
buat 
ZETTY AKHTARUZILLA ABDUL HALIL