Friday, January 28, 2011

♥ JUST Show your LOVE...♥

video

You've got the best of both worlds
You're the kind of girl who can take down a man,
And lift him back up again
You are strong but you're needy,
Humble but you're greedy
And based on your body language,
And shoddy cursive I've been reading
Your style is quite selective,
though your mind is rather reckless
Well I guess it just suggests
that this is just what happiness is

Hey, what a beautiful mess this is
It's like picking up trash in dresses

Well it kind of hurts when the kind of words you write
Kind of turn themselves into knives
And don't mind my nerve you could call it fiction
But I like being submerged in your contradictions, dear
'Cause here we are, here we are

Although you were biased I love your advice
Your comebacks ‒ they're quick
And probably have to do with your insecurities
There's no shame in being crazy,
Depending on how you take these
Words that paraphrasing this relationship we're staging

And what a beautiful mess, yes it is
It's like picking up trash in dresses

Well it kind of hurts when the kind of words you say
Kind of turn themselves into blades
And the kind and courteous is a life I've heard
But it's nice to say that we played in the dirt
'Cause here, here we are, here we are
Here we are

We're still here
What a beautiful mess this is
It's like taking a guess when the only answer is "Yes"

Through timeless words and priceless pictures
We'll fly like birds not of this earth

And tides ‒ they turn ‒ and hearts disfigure
But that's no concern when we're wounded together

And we tore our dresses and stained our shirts
But it's nice today. Oh, the wait was so worth it.



Wednesday, January 26, 2011

Rememeber THIS~~

5 DON'TS when you are sleeping

 

 


1      DON'T SLEEP WITH WATCH 

Watches can emit a certain level of radioactivity. Though small,

but if you wear your watch to bed for a long time, it might have
adverse effects on your health.

2     DON'T SLEEP WITH BRA

Scientists in America have discovered those that wear bras for
more than 12 hours have a higher risk of getting breast cancer.
So go to bed without it.

3    DON'T SLEEP WITH PHONE

Putting the phone beside your bed or anywhere near you is not
encouraged. Though some of us will use phones as alarm clocks,
but please put the phone as far as possible. Scientists have
proved that electrical items including mobile phone and
television sets emit magnetic waves when used. These waves can
cause disruptions to our nervous system. Therefore if you need to
put your mobile phone near you, switch it off first.

4   DON'T SLEEP WITH MAKE UP

People who sleep with make up might have skin problems in the
long run. Sleeping with make up will cause the skin to have
difficulty in breathing and problem in perspiring. You will also
need a much longer time to go into deep sleep.



Lastly.....



5   DON'T SLEEP WITH OTHERS' WIFE / HUSBAND
 
 Please don't do this!!!!!
 
 
 
 
 
 

Tuesday, January 25, 2011

Pahit di Suku ABAD~

~LURVE u la SUKU ABAD~
Teman,
usah dibuang kenangan pahit yg kita rasa kerana yg pahit itulah ubat yg amat mujarab agar kita lebih berhati-hati dimasa mendatang.Kerana dari kepahitan itu lah ada kemanisan yg berpanjangan yg membuatkan kita lebih mengenal SIAPA DIA...


Teman,
apa erti hidup ini tanpa di uji?apa erti hidup ini tanpa kita mengenal DIA,tanpa kita memperjuangkan HAK kita sendiri?..


Teman,
usah lalai dibuai kemanisan dan keseronokan kerana di sebalik manisnya,seronoknya terselit racun yg membuai kita hingga kita lalai dan alpa.Sedangkan kepahitan itu terselit manis berpanjangan....


Pilih la teman yg betul2 memahami..............
jgn sekadar kita gembira dia bersama2 tetapi apabila kita duka dia tinggalkan kita..........

Wednesday, January 19, 2011

DaRJaT!!!

Saja nak copy ni dari FB orang lain.....menarik gak~~~

Penting kah darjat dan kedudukan dlm pesahabatan...

Tak Yah la SOMBONG sangat!!

Sape kah orgnye tu..tak penting bagi aku sebab...siapa2 pun kita kat dunia ni, kita hanya dipandang sbg manusia biasa di mata Allah. Tak kemana pun darjat atau harta yg menggunung. Adakala darjat dan harta itu hanya sebagai alat utk menguji kita untuk menjadi insan yg bagaimana- bongkak @ pemurah. 
 Walaupun ada yang kata....
kadang2 penting jg bg insan yg tahap tertinggi ....
kerana ada kedudukan laaa org akan pandang ....
tetapi jgn laaa spe meninggi diri terhadap kwn yg sekian lama xjumpa
kwn dgn auto akan respect kwn ...
kerana org tau siapa kamuuuuuuuu
klu x xde laaa pepatah masuk kandang kambing mengembekkkk
masuk kandang lembu mengebooooooo....
masuk kandang ..................... 
pe2 lg laaaaaaaaa
cukuplah diri sendiri thu pe yg kelebihan sendiri...
kerana nti takut pulak terbongkar keburukan sendiriiiii...hahahahaaaaa
Elakkan la aku KAWAN yang macam ni...
 
Renung2kan Selamat Beramal ^_^

Monday, January 10, 2011

Cerita hati~

Sekadar berbicara sendirian....
Mungkin Dairi ini akan faham rasa hati aku....
adakah ini kebetulan atau ianya satu TANDA?...
aku mula berfikir...mula tertanya....
sedih, marah, kecewa....tapi apa daya aku?...
sedih bila diri tak dihargai.
marah bila diri dilupakan...
kecewa bila aku tahui ada yang disembunyikan dari aku....
takpe la harap DAIRI tak jemu dengan hasil tulisan aku....
biarlah aku PENDAM rasa hati...aku simpan sendiri...

Patutkah aku merasa kecewa dan hampa,
bila merasakan diri ini tidak dihargai?
Ini bukan sekali, tapi sudah berkali-kali,
Patutkah aku meluahkan apa yang terbuku di hati?

Atau simpan sahaja perasaan kecewa dan hampa itu,
sambil berserah sahaja pada Allah dan berdoa,
moga-moga hatiku menjadi tenang,
dan moga-moga hatiku boleh memberi kata maaf,
agar sengketa di hati tidak berpanjangan...

Tentang dia...???
Pedulikan dia...
Aku doakan moga-moga dia sedar akan perbuatan dan khilafnya...




~kata-kata bila MARAH...tapi kejap je~

Ya Allah, ampunkanlah dosaku dan berikanlah aku petunjuk,
agar aku mampu membuat keputusan yang wajar,

agar aku tak MEMBENCI...
Agar SAYANG itu kekal disitu....
Aku akan buat apa yang terbaik untuk diriku dan mungkin untuk mereka semua....

Thursday, January 6, 2011

kisah MADU itu manis~

Kisah MADU itu manis~ itu bukanlah kisah sebenar yang aku ingin coretkan tapi lebih nak citer tentang Lelaki & kisah manis  Madu dihisap dan kemudian Sepah Dibuang - Benarkah? 

~Beza Niat mereka~

Betul ke zaman sekarang ni susah nak jumpa lelaki yang betul-betul bertanggungjawab? Lepas dah melampiaskan nafsu, perempuan itu ditinggalkan terkontang-kanting,patutkah perkara sebegitu berlaku. Benarkah pepatah melayu ini menjadi trend kaum lelaki sekarang? 

Trend ke tak trend ke, aku sendiri tak sure. Yang penting bagi aku ,perempuan tu sendiri kena pandai jaga diri. Jaga diri. dan Jaga diri. 

Aku sangat MARAH sebenarnya....Setahu aku la kan....LELAKI @ kaum adam sebenarnya menjadi pembimbing pada WANITA@kaum hawa...bukan merosakkan kaum hawa.......Lelaki macam ni memang menjatuhkan maruah diri sebagai seorang lelaki... Kalau aku jumpa, aku akan belasah sampai lebam biji mata dia...(Boleh ke???)..

Ntahlah benda dah NAK jadi....mungkin juga disebabkan oleh sikap Mudah Percaya menjadi amalan kita! senang2 je nak percaya LELAKI yang sebenarnya hanya berakal kan NAFSU semata-mata.....jadi WANITA diluar sana Ada akal guna~


Semoga Allah mengampuni semua DOSA-DOSA kita.....

**menyokong pada apa yang  Yan Aziz kata ::  ALLAH akan bayar CASH atas setiap perbuatan baik mahupun buruk..Maka perbaikilah diri sendiri supaya kita menjadi yang lebih baik..Senyum itu NIKMAT HATI YG TENANG..manakala aku pula berpendapat ......Jangan keluh kesah walau engkau lelah, hidup ini tetap indah.....


Wednesday, January 5, 2011

10 Rahsia Untuk Hidup Indah..

Pasti INDAH jika BEGINI~


1. CINTA
Hiduplah dengan cinta. Mencintai hidup, mencintai sesama dan seluruh alam semesta akan membuat kita terasa lebih hangat dan indah luar biasa.

2. RESPECT
Memberi dan menerima, sudah menjadi hal yang semestinya kita lakukan dalam kehidupan. Salah satunya memberikan rasa hormat kita pada orang lain. Membuat orang senang itu menyenangkan, let’s get do it.

3. BERSYUKUR
Tak ada yang lebih indah daripada kata hidup. Berterima kasihlah bahwa Tuhan telah memberikan hidup pada kita. Mari jadikan hidup penuh syukur. 

4. BAHAGIA
Kata orang, bahagia itu relatif, tapi punya tanda minimal, yakni senyum. Orang yang berbahagia selalu menunjukkan senyumnya yang paling manis. Bukankah senyum pada saudara adalah ibadah.

5. FORGIVENEES
Banyak orang stress gara-gara tak bisa memaafkan dirinya sendiri dan orang lain. Hidupnya penuh dengan kemarahan, yang akhirnya membuat ia tertekan. Padahal jadi seorang pemaaf lebih menyenangkan.

6. BERBAGI
Salah satu cara membuat hidup itu tidak sepi adalah dengan berbagi. Berbagi apa saja, curhat sama teman, berbagi kasih sayang dengan anak yatim atau yang lainnya.

7. KEJUJURAN
Hidup tanpa kejujuran seperti nelayan yang selalu menambal jala sebelum terjun ke laut. Jujur mampu membuat hidup kita lebih ringan, tak ada beban untuk menutupi kebohongan yang kita lakukan.

8. KETULUSAN
Jika kejujuran membuat hidup kita lebih ringan, ketulusan membuat hidup kita lebih mantap.

9. KEPEKAAN
Suatu keajaiban yang diberikan Tuhan pada kita adalah hati. Dengan hati, kita bisa merasakan sedih dan senang, bisa memilih kebenaran. Tinggal kita menjaga hati yang tetap peka

10. KEDAMAIAN
Kedamaian adalah anugerah yang sangat mahal.



......Jangan keluh kesah walau engkau lelah, hidup ini tetap indah.....

Saturday, January 1, 2011

Tahun Baru 2011..

Selamat Tahun Baru 2011


Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu aku saja nak abadikan kisah tahun baru yang mana, diari singkat aku ketika ini . Saja mahu diabadikan terus kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali bagi aku ianya adalah sebuah kisah yang begitu indah..

 Kata-kata semangat sempena tahun baru ini ?

aku berharap dan berdoa agar kita sentiasa memperoleh kejayaan di dunia dan akhirat, moga apa yang kita inginkan, berjaya kita capai, dan pastinya itu memerlukan semangat, dan usaha yang bersungguh-sungguh. Gagal sekali bukan bermakna selamanya gagal, sekali berjaya, ingatlah yang itu hanya pinjaman seketika, buat ujian kepada diri. Jika tidak pernah jatuh, amat sukar untuk kita belajar cara untuk bangun, lebih manis apabila kita bangun dengan kaki dan tangan kita sendiri...

Harapan ?

Masih ada harapan ! jangan berhenti berharap........

Kata-kata terakhir ?

Aku tetap sayang MAK...keluarga...teman2 dan yang paling besh MYCINTA_DSLR... NEKAD mahu jadi seorang pemetik cahaya yang berjaya dan pengamal MEDIA......