Thursday, January 6, 2011

kisah MADU itu manis~

Kisah MADU itu manis~ itu bukanlah kisah sebenar yang aku ingin coretkan tapi lebih nak citer tentang Lelaki & kisah manis  Madu dihisap dan kemudian Sepah Dibuang - Benarkah? 

~Beza Niat mereka~

Betul ke zaman sekarang ni susah nak jumpa lelaki yang betul-betul bertanggungjawab? Lepas dah melampiaskan nafsu, perempuan itu ditinggalkan terkontang-kanting,patutkah perkara sebegitu berlaku. Benarkah pepatah melayu ini menjadi trend kaum lelaki sekarang? 

Trend ke tak trend ke, aku sendiri tak sure. Yang penting bagi aku ,perempuan tu sendiri kena pandai jaga diri. Jaga diri. dan Jaga diri. 

Aku sangat MARAH sebenarnya....Setahu aku la kan....LELAKI @ kaum adam sebenarnya menjadi pembimbing pada WANITA@kaum hawa...bukan merosakkan kaum hawa.......Lelaki macam ni memang menjatuhkan maruah diri sebagai seorang lelaki... Kalau aku jumpa, aku akan belasah sampai lebam biji mata dia...(Boleh ke???)..

Ntahlah benda dah NAK jadi....mungkin juga disebabkan oleh sikap Mudah Percaya menjadi amalan kita! senang2 je nak percaya LELAKI yang sebenarnya hanya berakal kan NAFSU semata-mata.....jadi WANITA diluar sana Ada akal guna~


Semoga Allah mengampuni semua DOSA-DOSA kita.....

**menyokong pada apa yang  Yan Aziz kata ::  ALLAH akan bayar CASH atas setiap perbuatan baik mahupun buruk..Maka perbaikilah diri sendiri supaya kita menjadi yang lebih baik..Senyum itu NIKMAT HATI YG TENANG..manakala aku pula berpendapat ......Jangan keluh kesah walau engkau lelah, hidup ini tetap indah.....


No comments:

Post a Comment