Monday, January 10, 2011

Cerita hati~

Sekadar berbicara sendirian....
Mungkin Dairi ini akan faham rasa hati aku....
adakah ini kebetulan atau ianya satu TANDA?...
aku mula berfikir...mula tertanya....
sedih, marah, kecewa....tapi apa daya aku?...
sedih bila diri tak dihargai.
marah bila diri dilupakan...
kecewa bila aku tahui ada yang disembunyikan dari aku....
takpe la harap DAIRI tak jemu dengan hasil tulisan aku....
biarlah aku PENDAM rasa hati...aku simpan sendiri...

Patutkah aku merasa kecewa dan hampa,
bila merasakan diri ini tidak dihargai?
Ini bukan sekali, tapi sudah berkali-kali,
Patutkah aku meluahkan apa yang terbuku di hati?

Atau simpan sahaja perasaan kecewa dan hampa itu,
sambil berserah sahaja pada Allah dan berdoa,
moga-moga hatiku menjadi tenang,
dan moga-moga hatiku boleh memberi kata maaf,
agar sengketa di hati tidak berpanjangan...

Tentang dia...???
Pedulikan dia...
Aku doakan moga-moga dia sedar akan perbuatan dan khilafnya...




~kata-kata bila MARAH...tapi kejap je~

Ya Allah, ampunkanlah dosaku dan berikanlah aku petunjuk,
agar aku mampu membuat keputusan yang wajar,

agar aku tak MEMBENCI...
Agar SAYANG itu kekal disitu....
Aku akan buat apa yang terbaik untuk diriku dan mungkin untuk mereka semua....

No comments:

Post a Comment