Wednesday, April 21, 2010

Kejutkanlah aku kawan

Kertas putih salju
Ku coretkan kedukaanku
Hitam dan kelabu
Adalah warna dalam hidupku

Kejutkanlah aku kawan

Aku sedang bermimpi
Kejutkanlah aku
Yang sengsara dalam mimpi

Gementar kakiku

Meniti titian usang
Berdegup jantungku
Apakah dapat ku ke seberang

Sambutlah tanganku kawan

Aku takut tenggelam
Sambutlah tanganku kawan
Jurangnya sangat dalam

Jurangnya sangat mengerikan

Ramai yang telah kecundang
Dia sedang menunggu
Untuk memimpimku
Di seberang sana
Adanya cahaya
~~~~~~~~~~~~~~~
 
Ada kalanya yang tersimpan kuat dalam kenangan aku hanyalah cebisan luka-luka kehidupan yang tak termaafkan...aku redha dengan setiap apa yang telah tertulis buat aku...pastinya semua peristiwa tragis, peristiwa pahit, perselisihan, pertentangan, atau peristiwa yang menimbulkan luka itu, apapun ia hanyalah merupakan sebahagian dari sejarah hidup aku dan orang-orang tersayang.... Setiap orang memiliki kekuatan dan kelemahannya sendiri, begitu juga mereka pelaku-pelaku sejarah yang terlibat dalam kelukaan ini...
Sesungguhnya, seburuk apa pun peristiwa itu, sepahit apa pun luka yang ditimbulkannya, sekuat apa pun dendam yang muncul kerenanya, pastikan ada hikmat dan pelajaran berharga di sana.

Aku akan tetap bersabar dan menerima segala-galanya dengan redha... kejutkan aku kawan sekiranya kamu perasaan aku masih bermimpi...

No comments:

Post a Comment