Tuesday, April 6, 2010

Aku dah penat..

Assalamualaikum,

kenapa manusia suka sangat menyalahkan manusia lain?? suka cari kesalahan orang lain sedangkan kadangkala diri sendiri sebenarnya x betul termasuk aku a.k.a gurlz behind the lens. Aku pun x cakap aku cukup sempurna dimuka bumi ni……

Aku just nak berkongsi masalah yang masih belum terjawab sehingga kini, persoalan demi persoalan dan aku dah penat berpikir masalah ini, semoga masalah ini ada jalan penyelesaian x suka bergaduh x suka masam2 muka ni....



Memang tak dinafikan kadang kita rasa tak senang kalau ada orang yang kita sayang @ dekat dgn kita yang bermasam muka/berselisih pendapat dgn org lain atau dgn diri kita sendiri. Aku cuba untuk memberi perihatin (membantu dan menyelesaikan masalah) kepada semua orang yang aku sayang,sedangkan tanpa aku sedari aku lupa yang aku telah menyakiti hati orang lain, hakikatnya tidak semua perkara mampu kita selesaikan dalam jangka masa yg singkat. Dan kita tidak akan mampu mengubah seseorang melainkan dia yg mengubahnya. Dah itu prinsip hidup dia biarla…. Jadi kita beri peluang utk dia membina kesedarannya sendiri.


Paling mudah, aku dah bantu dia, tp klau dia tak nak dibantu atau tak menghargainya, aku selalu cakap dalam hati,

”Aku dah bantu mana yang patut dan rasanya aku tak salah, sekarang ni, you do your own business, I do my own business”. 

Kejam ke kalau aku bersikap sedemikian, adakah tu ayat yang paling sesuai tuk orang macam dia….aku dah penat la….jaga hati orang sedangkan hati aku?.......


***************************************************************************
xpernah marahkan sesiapa tetapi ni just luahan hati aku je..
xde kena mengena dengan yang hidup atau pun yang dah meninggal dunia…
Untuk mereka2 yang ada dekat dan jauh….aku tetap sayang kamu biar apapun yang berlaku..

No comments:

Post a Comment