Monday, March 15, 2010

Majlis pertunangan AKU..

Ini bukan majlis pertunangan aku ek.. saja jer buat gempak.. ni majlis tunang anak mak angkat aku (NORIZAH BINTI AZIZ).. Adik kepada AZIDAH BINTI AZIZ. hehehehe.. aku ni biler la ek.. nak bertunang.. aper yer nak cerita dengan majlis ni.. simple jer majlis ni.. majlis yg terakhir untuk kelaurga PAK AJIS dan MAK ENON(harap2nya..AMIN).. yela  yg bertunang nya anak no last mana nak ade g..melainkan Pak Ajis nak watkan majlis tuk aku...(cis berangan je lebih aku ni..hahhahahaha) aku pun tak pasti la dengan adat2 ni..sekadar tau asas2 dan mendengar apa yang dperbualkan sepanjang sesi soal jawab sewaktu majlis...

majlis pertunangan ini di adakan sebagai tanda ikatan sebelum berkahwin.. so.. dalam majlis ni jugak di adakan perbincangan dari kedua2 belah pihak lelaki dan juga wanita.. bincang tentang hantaran, biler nak kawin nya.. dan sebagainya.. aper2 pun.. aku takut gak sebenarnya..hehhehee..ye la sebab aku pun x leas lagi....org kata bla dah tunang semua dah patut nak kena ada.. byk oo nak kene guna duit ni.. macammaner ek nak settle.. buat loan dengan ceti la…. ..ish...duit2...

 
aper2 pun.. tahniah dekat noryn n joe..biarpun kali pertama aku jumpa si joe ni aku rasa dia ok...penampilan,percakapan dan gaya dia..orang kelantan rupanya.. aku tak ambil gambar byk.. coz aku balik pun just menghormati permintaan Mak Enon (mak angkat aku) supaya hadir ke sempena majlis pertunangan MOK'CU (panggilan manja buat noryn)aku terasa amat berbesar hati..peluang ni aku gunakan untuk memantapkan lagi hobi aku yang aku rasa dah lama x asah...sejak berakhirnya GEGAU kat Melaka hr tu...mana tidak, sibuk uruskan hal Arwah BAPAK...aku lupakan sekejap DSLR aku ni... heheh.. memandangkan aku ni amatur jer.. so.. aku abadikan beberapa gambar yang terbaik bagi aku untuk tatapan semua.. so dibawah ni ada la gambar2 yg aku ambil tanpa di edit aper2.. orinal dari ladang di kampung kaki bukit batu pahat k...

Tahniah la NORYN...jgn lama2..hehehee..


bersiap sebelum majlis


Tersenyum bahagia...


dia kini bunga di Taman larangan...

bersama ABE tersayang..


2 keluarga menjadi 1

keluarga HJ AZIZ n HJH ZAINON

*********************************************************
semoga aku masih berpeluang mengabadikan gambar masa
NORYN  n JOE kawin plak t....AMIN


aku,
gurlz behind the lens...

No comments:

Post a Comment