Wednesday, March 10, 2010

Kuruskan badan dengan gelak!


ok.. hahahha.. tajuk nih macam pelik sikit la tapi ini lah cara baru yang aku jumpa.. nak kurus? (boleh percaya ker?sedangkan aku sendiri memang dah kurus)....tapi xpelah ni yang aku jumpe dalam intenet jadi aku just nak share je....senang jer gelak banyak-banyak.. sebenarnya apabila kita gelak, molekul-molekul lemak dalam badan kita akan bergetar dan bila bergetar lebih laju lama-lama dia akan pecah.. hohoho.. macam pakar yang bagi penjelasan la pulak..(internet tu yang cakap...bukan aku tau..)

kalau korang gelak lebih lebih pun tak bagus.. nanti korang sendiri yang sakit.. nak tau kenapa? bila kita gelak kita akan beri pressure kepada kepala kita.. sebab tuh muka kita akan jadi merah padam bila kita gelak. darah akan naik ke kepala kerana pressure yang melampau di bahagia kepala.. huhuhu.. tapi gelak memang best la.. :) 

orang kata gelak banyak-banyak boleh buat kita hilang ilmu.. so macam mana pulak? hmm yang part tuh aku sendiri tertanya-tanya juga. sebenarnya dari mana asalnya statement yang mengatakan gelak banyak-banyak ilmu kita hilang.. dah lama aku cari tapi masih tak jumpa.. kalau ada sesiapa yang dah jumpa tuh sila share ok.. orang kata sharing is caring.. kita sama-sama care la..


 ***************************************************************************
Aku memang suka makan tengahari dengan korang semua waktu LUNCH..
makanan yang xsedap pun jadi sedap je...paling best pas makan mesti ade je cerita lucu yang menjadi bahan kita.....GELAK je kita ni kan saban hari....naik kejang semua urat perut....tapi aku memang suka....ketawa, ketawa dan terus ketawa tanpa pedulikan sapa pun yang pandang kita kat STARBUCK tingkat 8 tu....
tapi ingat jangan gelak sampai terkeluar kacang hijau dari hidung..saya ulang ok...kacang hijau yer. bukan kacang tanah....mesti sakit ....x pun jangan korang gelak sampai terkencing dah la yer.. hahaha.. ok bye-bye..

aku,

No comments:

Post a Comment