Thursday, June 10, 2010

BERPHOTOSHOP la plak...

Assallamualaikum….salam sejahtera…tak ada orang pun jawab salam aku……

Astagafirulahalzim,sekejap je kan dah hujung minggu, tanpa aku sedari hari ni pun dah hari KHAMIS…best2..malam ni aku nak balik kg..hari ni aku mempelajari sesuatu yang baru...aku diminta oleh MAK DATIN a.k.a Rozza Khairiah untuk memenuhi ruang bilik meeting bagi mengikuti kelas tutorial program  photoshop iaitu (cara membogelkan gambar artis)..ianya adalah kemahuan SUB..aku sebenarnya memang pernah belajar program ni suatu ketika dulu tetapi kerana ianya agak merumitkan aku mula beralih kepada program yang lebih mudah untuk mengedit gambar...kami diajar oleh seorang pereka grafik dari Jabatan Penerangan..tak sangka dengan saiznya yang kecil beliau punya banyak pengalaman..nama penuh nya agak kurang pasti kerana dia sekadar memberi nama ringkas ~ FAIZ a.k.a KECIK ~.. namanya dalam Facebook ialah DEADGUY BOMBX..gayanya juga cukup sempoi....

**CIKGU KAMI**

apapun aku akan terus menambahkan minat aku untuk terus mempelajari program ini agar bakat aku tidak mati disitu...(memandangkan aku suka mengambil gambar..)

ok tips untuk belajar photoshop……
<—–belajar photoshop ni mudah dan senang, perkara pertama korang harus lakukan adalah,korang harus belajar basic terlebih dahulu,iaitu teknik potongan cara ejas warna semuanya,korang boleh bertanya kepada kawan-kawan korang yang biasa menggunakan program ni..ataupun  keluarkan bajet dalam RM 100 lebih untuk beli buku toturial yang original, tapi harus ingat korang jangan terlalu bergantung sangat dengan toturial seperti contoh nak buat itu,ini rujuk toturial korang lepas mempelajari sesuatu toturial harus explore  lagi dengan lebih mendalam dan dari situ kita boleh membuat sesuatu yang lain dari yang lain——–>





No comments:

Post a Comment