Wednesday, June 2, 2010

BERANGAN menjadi gadis kampung..




Pulang ke kampung....aku memang suka pulang ke kampung...tapi kali ni berbeza, aku pulang sambil bekerja hanya untuk FACEBOOK 1MALAYSIA di BATU PAHAT...kami menginap di hotel PELICAN batu pahat...tapi aku hanya menginap semalam sahaja di sana...malam2 seterusnya membuat keputusan untuk tidur di rumah mak..sebab aku dah janji dengan mak..aku tahu mak rindu aku..

aku heret sekali baby bear bersama aku..ye la tak kan nak tinggalkan dia tidur sendirian..aku tak yakin dengan itu..kang ada plak yang menyakat dia waktu malam...hahahaha..mulanya memang dia berkeras untuk menolak..malu katanya tapi apa nak dimalukan umah aku umah kampung je...

kami sempat meronda kampung menaiki motorsikal pemberian arwah BAPAK pada aku...biarpun kami belum mandi...ahaks...sambil menikmati goreng sukun atas motor yang digoreng oleh kak ngah...bergelak tawa kami...seronok...bukan itu sahaja aku juga sempat membawa baby ke KOLAM AIR PANAS SG GERSIK...tuk cuci kakinya yang diserang kuman...habis merah2 kaki dia...mungkin WEDGES tu berpenyakit kot...hahahaha..

"baby, rasanya kena beli kasut baru kot...." dia senyum je bila aku cakap macam tu...

sebelum pulang ke hotel untuk berangkat pulang ke KUALA LUMPUR aku juga sempat merakam beberapa keping gambar dia di kawasan umah..dia juga berangan tuk menjadi gadis kampung katanya..ye la la dia kan lahir di KOTA KUALA LUMPUR...aku tergelak bila dengar hasrat hatinya tu...hurm satu je usul ku..

" kenalah cari orang kampung klau nak jadi gadis kampung...t boleh la balik umah mak mertua selalu.."



**berangan jadi gadis kampung..


**di bawah pohon itu**

satu sahaja yang aku perasan tentang dia ni...suka membuat reaksi yang bersahaja...


**sungguh misteri**

No comments:

Post a Comment