Tuesday, February 23, 2010

Stabilkah aku dan NORHAYATI BINTI NORDIN

aku rasa mula merasa ketidakstabilan dalam diri aku ketika ini...perut mula berbunyi keroncong apabila jam menunjukkan 12.30tghari...minda dah xleh nak fokus tuk siapkan report....aku memang dah lapar gler tahan GABAN ni...hurm tahan la sekejap je sebelum kul 1 ni...mungkin dgn notes ni aku leh lupakan kejap tahap kelaparan aku...

tema hari ni kat opis aku ayat2 tahap "bombastic" yang boleh dikeluarkan oleh semua kekawan "1GENG"...macam kelakar pun ade gak bila tetiba kami semua yang gler2 tetiba jadi serius sebab nak tgk sape paling GEMPAK...hurm..masing2 mula mmberi komen yang panjang2 belaka tanpa sedar dah 2 perenggan rupanya....KAWAN2....aku sayang kamu semua...aku xkisahlah siapa pun kamu yang aku tau kamu ikhlas nak kawan dengan aku...IKHLAS demi sebuah PERSAHABATAN.....

gempak2 gak tapi bila serius mula menguasai diri kami mula rasa lain..sampai seseorang telah mengeluarkan kenyataan "kenapa tetiba kita macam dah tak jadi diri sendiri?..." hurm kita xpenah nak jadi orang lain kan tetapi kita just relax dan sedang memperbaiki diri untuk kebaikkan diri dan juga orang2 yang kita sayang(TEMAN@KAWAN@SAHABAT).
kawan,aku sayang kamu dan aku tetap aku untuk berkawan dengan kamu...biar apa pun orang kata tentang kita,kita jadilah diri kita kan...nak sangat berpeleseran(dengan motif yang baik)dengan korang semua..mungkin itu boleh merealisasikan keakraban kita tanpa memperdulikan kata2 org lain yang cemburukan kita....
 
Jam cepat la berlalu...perut dah minta diisi..Argh..jem siot.
DENTYNE SPLASH (flavour Strawbery and Lime)memang xmampu nak membuatkan aku tahan lapar ni...kekawan JOM kita makan dulu....
 
*********************************************************************
Aku tetiba je terasa mengantuk sangat bila pas lunch tadi.......makan reramai dengan geng 1GENG memang best (siap amik gambar lagi menggunakan gajet tercangih zaman ini)...menu hari ni adalah ikan keli dr kolam pak jais tetapi di masak lemak cili api di STARBUCK tingkat 8 kat menara PKNS PJ...biarpun lapar aku tetap berhemah bila makan...ceh..konon..
****(klau kat rumah langsung xpandang org)..


 
makan je la biarpun orang pandang...masing2 dengan menu pilihan masing2 mengikut kemampuan...sedap..tapi spoil la plak bila air yang aku order cam hampeh...nasib baik dapat ganti...dah 2 kali aku kena...perghhh..xleh didiamkan ni....


masuk je opis...masing2 menghadap FB...tetiba NORHAYATI BINTI NORDIN menjadi sebutan...semua geng memperkatakan tentang norhayati...mak yati pulak buat xksh je bila org cter pasal anak dia....yang paling menjadi tanda tanya en nordin dah mula berani nak bermanja2 dengan mak yati biarpun mereka belum ada apa2 ikatan..mungkin mereka sudah malas nak berselindung disebalik laman sosial (FACEBOOK,SKYPE,TWITER dan sebagainya...) aku paling nak gelak bila en nordin ajak mak yati bermain sungai...bermandi manda kah mereka..ohhh...begitu romantis cinta mereka...

Biarlah kenapa harus diputuskan cinta yang sudah mula terjalin...xsalah kan klau mak yati dan en nordin bermula sebagai kawan dan diakhirkan dengan sebuah perkahwinan...tu la org kata JODOH...hurm aku gak yang untung t dapat jejlan cr makan...eh makan lagi ke...aduh nasib baik aku makan tapi xgemuk..klau x mau kena beli baju saiz XXL (tiada kena mengena dengan sesiapa,hidup @ meninggal dunia)...

geng semua dah dilanda kemalasan klau petang2..mana xnya mata dah layu,tangan dah kaku..komen mula berkurang disebabkan tugas yang mula mendesak untuk dihantar...kalu lambat xcapai KPI t..tp bukan KPI KEIKHLASAN k..ini kerja punya...aku?...dah hantar dah...

report dah siap(dah hantar ke?)...komen xde lagi nak sambung...layan notes ni best gak..pastu up kat blog gak...



*****pesanan tok kekawan*****
1.tgu kad kawin dr mak yati @ en nordin
2.t kita g la berpeleseran(wayang i love SRK)
3.aku nak sambung balik cter BOY OVER FLOWER..
4.pas ni makan ingat aku biarpun STARBUCK kita low classgeng 1geng mula nak ajak berpeleseran tapi memandangkan sok hari bkerja macam 2 harus dipikirkan..xnak lambat g mcm pagi t...hurm gara2 BOY OVER FLOWER...rupanya best cter tu...

rupanya ada hikmah kenapa semua planning terbatal (g main badminton,tgk wayang cter My Name is Khan) disaat2 akhir..aku berpeluang tgk TARI TIRANA..ending yang xdiduga...biarpun berakhir dengan SAD ending cerita tu bagi aku mampu mengubah corak pembikinan drama di Malaysia...semoga TIRA berbahagia dengan life dia...AKU?..(doakan aku memperolehi kehidupan yang sempurna dr Allah swt..AMIN)

No comments:

Post a Comment