Thursday, February 18, 2010

Memang ALLAH sengaja...

dikala mata melayu....ku tekan2 jgk seekor tetikus ditgn ku nih......belek punyer belek...alih2 dpt satu mende dr rakan baru ku.....ayatnyer bkn main wat kan aku tertarik untuk m'abadikan dalam notes ni...aku nak share....shring is caring...kan2???
************************************************************************************

Memang Allah sengaja....
* menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik
(ulasan aku: btol la.....kite ingat dier org yg betol...kene gak analyze baek punyer baru tau...huhuhuh)

* menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
(ulasan aku: selalunyer kite xpenah hengat pun kt Dia, tp bile dh tkene ngan org yg salah bru la nak bdoa bagai nak rak supaya diberikan petunjuk....haah ek??)

* menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
(ulasan aku: aku rase kite kene bg kasih sayang kt diri kite dulu sebelum org lain yang bagi kite kasih sayang.......org yg salah nih la yg akan membuatkan kite kompius samada nak bg kasih syg kt diri sendiri atau kt diri dier dulu------->huhuhuhu itu bahaya tuh!!!)

* menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
(ulasan aku: tau xpe......jgn plak bile dh frust tuh g amik ubat kurap telan.....hehehehe anggap jerk ader yg lebih baik.....kacak dan bergaya umpama brad pitt + jonny depp..hehehehe hati akan kembali pulih lepas tuh...huhuhuh :p)

* menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
(ulasan aku: nih part yg paling best...at least bley cite kt cucu cicit..." opah dulu byk balak ensem nak kt opah...bla..bla...frust....bla..ensem...bla..." hahahaha....bru la xnmpak sgt hidup tuh sgt la straight jerk........kasi bengkang bengkok skit)

*menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
(ulasan aku: hebat ke?? memang hebat sbb berjaya mengenalpasti melalui saluran jiwa nurani yg org tuh mmg salah dn kite tak terperangkap olehnya....huhuhuh)

*menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham CINTA
(ulasan aku: itu la ceritera cinta.....hahahahaha XD)

NOTE: aku xpernah nak berjiwangkah malam2 ni ......tu semua.bukan ayat aku tuh.....hehehehe XD
            aku REDHA dengan apa yang ALLAH uji pada aku..



No comments:

Post a Comment