Friday, February 12, 2010

Kita Kawan ke?..

Entah kenapa tetiba je aku rasa aku nak menulis sesuatu untuk meluahkan apa yang aku rasa(dah lama aku diamkan)....semakin lama aku rasa semakin penat dengan kehidupan yang ade bukan bermakna aku dah bosan..tapi letih memikirkan karenah manusia yang bernama KAWAN...aku xtau la apa maksud kawan bagi korang semua...KAWAN bagi aku adalah orang yang medorong aku untuk jadi yang terbaik selain dari ibu bapa dan keluarga aku..kawan juga tempat aku berkongsi susah dan senang bersama..gelak tawa..suka duka...segala-galanya la bagi aku....tapi kenapa aku selalu je ada kawan yang mengambil kesempatan dengan kebaikan aku..

aku cuba untuk jadi diri aku sendiri tetapi kenapa ade yang cuba menyalahtafsirkan siapa aku di mata orang lain...apa salah aku sampai dia berbuat sedemikian..cuba korang bayangkan kebaikan yang korang berikan dibalas dengan sebuah cerita sedih(memburuk-burukkan korang)...menyakitkan bukan dan seterusnya merobak hati kecil korang...

kenapa ada manusia yang macam tu dalam dunia ni..aku sedar aku xsebaik mana tapi aku juga cuba menjadi sebaik mungkin untuk semua kawan aku,dan juga orang lain, aku pun ade perasaan ingin disayangi dan menyayangi..tetapi kenapa dia cemburu dengan aku..aku xusik dia pun...

lantak la..orang nak kata apa kat aku pas ni...aku dah penat...biarlah orang nak buat citer pasal aku..biarlah orang nak dengki dengan aku..mengumpat, mengata, mengutuk, dan mengejek yang penting aku tetap aku dan aku xkan jadi macam apa yang ORANG TU nak semata2 untuk jaga hati dia...banyak hati org lain yang perlu aku jaga terutamanya hati IBU BAPA aku...aku selesa dengan kehidupan aku sekarang biarpun orang tu x selesa dengan apa yang aku ade dan apa yang aku mampu buat..bukan nak berlagak tetapi tu la yang sebenarnya...


p/s untuk kekawan yang lain dan diri sendiri....
buat baik berpada2 buat jahat jgn sekali tapi kalau ko xbuat jahat pun orang kata ko jahat apa korang nak buat kat orang tu...

No comments:

Post a Comment