Wednesday, October 13, 2010

~ MUNGKIN kah aku SAKSI CINTA ~




Kisah yang benar-benar telah berlaku.....

" hari itu,aku bertemu dia,secara tidak dirancang...sekadar bertanya khabar...dan nyata aku tidak bersedia...berlalu masa memikirkan segalanya...perlukah aku berharap lagi,sedang dia sedang bergembira disana.manis wajahnya tiada gambaran sedih.dan aku gembira melihat dia gembira. aku tersenyum sendirian. mungkin dia akan ketemu seorang yang lebih baik...begitu juga aku...kenapa aku terus bercerita tentang dia, terus memikirkan dia?

kini tetaplah hatiku...aku mungkin berhenti berharap...apa yang dikatakan olehnya dulu cumalah mainan perasaan...apa yang berlaku antara aku dan dia tidak perlu diperkatakan lagi,diceritakan lagi...semuanya jelas,kesilapan sendiri memakan diri...manisnya sendirian.

dan kini aku mengerti harga sebuah cinta,kasih dan sayang dan aku mengerti bahawa cinta dari manusia adalah sementara dan mungkin palsu,sekadar mainan. cinta,sayang dan kasih -masing masing perkara yang berbeza...dan jangan keliru antara kasih dan simpati....ikhlaskan hati dalam membuat sesuatu;menyayangi,dan membuat keputusan....

dan kini tetaplah hati ku ini bahawa dia tidak lagi aku harapkan untuk hadir semula dalam hidup ini.....aku gembira."

~~~~~ Pesan ku hanya satu pada DIA ~~~~~

biarlah kita SEPI seketika tapi cinta sebenarnya tak datang hanya sekali dalam hidup ini........


No comments:

Post a Comment