Wednesday, July 20, 2011

TUKAR BARU

Bangun, duduk, berjalan dan selesa dengan semua ini...tapi SAYANG, semua tu bersifat sementara...tetiba aku tertarik mahu menyambung kisah BUDAK NOTY . rasanya mudah tapi hati susah nak terima...rilex tarik nafas dengan panjang, dan mahu keluar dari keselesaan..harus lebih GIGIH...



Semuanya tak akan kekal..


TUKAR...
aku harus BERTUKAR....


LARI....
dan mungkin harus terus BERLARI...
bukan lari dari masalah...
tapi lari  demi masa depan dan cita-cita...
demi diri sendiri..


KOTAK..
Aku harus mencari yang BARU..
kerana KOTAK aku kini semakin sempit..
semakin sesak...aku mula pening...
aku mula BUNTU...
sebab waktu semakin mencemburui aku..


Masihkah punya WAKTU..
detik berlalu laju...


KUKUH...
yang nyata KOTAK aku juga dah tak kukuh untuk tampung aku....
aku semakin berat...
walaupun..
aku tetap maintain dengan saiz yang sama...
dengan cara yang lama...


GOYAH...
aku semakin goyah untuk duduk dalam kotak itu...
Takut..aku memang takut...
Sedih, hati mana yang tak sedih..
Sayu, jiwa kini mula LAYU...
kenapa ini terjadi...
yang pasti... 
ini mungkin DUGAAN buat aku.....

KOTAK BARU...

aku masih mencari kotak itu, 
KOTAK kau...pasti tak akan jadi KOTAK aku...
pilihan kau dan aku berbeza...
sebab,
citarasa kita tak sama....


Siapa yang tak MAHU...
jika boleh, aku nak kekalkan KOTAK tu jadi milik aku..
supaya KOTAK itu kekal dalam hati aku...
sebab KOTAK itu memang yang terbaek buat aku..


BANGGA...
AKu bangga dengan KOTAK itu,
kotak tu bagi aku satu SEMANGAT...
tapi...
REDHA....ALLAH dah tulis yang baru buat aku..


SEMANGAT...
Aku mahu membina semangat yang baru..

Mahu mencari CINTA lain..
Agar CINTA aku pada KOTAK lama kekal bersama..


DOA aku...
PASTI kotak baru tu akan lebih baik, lebih kukuh dan lebih HEBAT dari kotak buruk aku dulu!!!




*nota tuk KOTAK BURUK*
~ awak tetap terbaek, saya sayang awak ~
~ tak pernah buang, tak pernah benci ~
~ awak tetap dihati saya ~

No comments:

Post a Comment