Thursday, September 23, 2010

Bila TIBA waktu itu...


Separuh dari hatiku
Ingin terus tinggal bersama denganmu
Sehingga umurku membawa
Kembali ke hari pertama
Pasti aku tunggu...

Aku mula dengan baru
Aku pulang ke asalku
Membiar kau mengisiku yang pudar
Bertahun bersaksi berbagai
Patah tumbuh hilang berganti
Pasti ada kamu
Selamat pulang rasa
Ke asal jiwaku
Selamat kembali aku
Ke jalan lurusmu
Selamat datang cinta
Ke ruang hatiku
Hari ini yang menunggu
Hari yang selalu penuh baru
Bergema sempurna
Dalam diri yang teruja
Jiwa penuh cahaya
Menghias setiap sudut alammu
Dapatkah kau rasa?
Apa yang ku rasa?
Engkau dan aku
Sama tahu
Harinya telah tiba...
 


ada kala aku menangis dalam tertawa, terkenang kelukaan yang tak mampu ku halangi. Telahku rayu, memohon agar tak ditempah derita yang mendatang, moga tak tersakiti.. namun ia tetap jua begitu, terpukau oleh sebuah keindahan sandiwara. Lalu apa lagi yang mampu ku lakukan?.. aku ini manusia yang tak punya kuasa, takkan mampu menghalang sekeping hati yang menyayangi.. seandainya ia tersungkur, ku harap agar ia masih lagi percaya tentang aku yang sentiasa ada untuknya, menemaninya atas nama seorang sahabat..

No comments:

Post a Comment